Tofucznica to jedna z moich ulubionych propozycji wytrawnego wegańskiego śniadania na ciepło. Można ją przyrządzać z różnymi dodatkami, co pozwala się nią nie znudzić.

Składniki (dla 2 osób)

  • kostka tofu 180 gr (naturalne lub wędzone)
  • olej (1 łyżka),  oliwa (1 łyżeczka)
  • pomidorki koktajlowe 12-16 sztuk
  • szczypiorek – kilka pędów
  • mleko roślinne – ok 100 ml
  • przyprawy: wędzona papryka (szczypta), drożdze nieaktywne (2 łyżeczki), sól Kala Namak (1/2 łyżeczki), kurkuma (1/2 łyżeczki), pieprz, sól morska (lub himalajska lub sos sojowy) do smaku

Sprzęt kuchenny:

  • patelnia średnia ok 24 cm średnicy
  • patelnia mała
  • drewniana łopatka do tofucznicy, łopatka lub łyżka do pomidorków
  • deska, nóż

Wykonanie

Pomidorki koktajlowe umyć, przekroić na pół, wymieszać z oliwą w miseczce (można dorzucić łyżeczkę ziół np. oregano). Rozgrzać małą patelnię, ułożyć pomidorki przekrojoną częścią do spodu i „smażyć” nie mieszając przez kilka minut, delikatnie obrócić i zdjąć patelnię z palnika.

Na dużej patelni rozgrzać olej, tofu rozdrobnić palcami (lub rozgnieść widelcem w miseczce), wrzucić na patelnię, smażyć na średnim ogniu kilka minut aż lekko zbrązowieje,  wsypać przyprawy, przemieszać, po minucie wlać mleko roślinne, zamieszać, dusić do czasu aż mleko wyparuje.

Na talerze rozłożyć tofucznicę i pomidorki, posypać szczypiorkiem

Porady

  • Tofu lepiej smażyć na oleju o delikatnym smaku, oliwa jest zbyt wyrazista
  • Zamiast mleka roślinnego można użyć wody
  • kurkuma nadaje tofu ładny, żółty kolor ale lepiej uważać, żeby nie przesadzić z ilością
  • jeśli używacie tofu wędzonego to pomińcie dodatkową sól i sos sojowy

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *