Terminem Superfoods określa się żywność o bardzo korzystnym dla zdrowia działaniu, obfitującą we wszystkie cenne składniki odżywcze, witaminy oraz minerały – zapewniającą zdrowie oraz prawidłowe funkcjonowanie organizmu,a także bogatą w antyoksydanty, czyli inaczej przeciwutleniacze wykazujące niezwykle wysoką skuteczność w walce z wolnymi rodnikami, które z kolei są bezpośrednią przyczyną starzenia się organizmu. Mało tego antyoksydanty stanowią także doskonałą profilaktykę antynowotworową.
Warto zatem spożywać produkty posiadające bardzo duże dawki przeciwutleniaczy, bowiem dzięki włączeniu ich do swojej diety jesteśmy w stanie kilkukrotnie zmniejszyć ryzyko zachorowań na niektóre typy nowotworów oraz skutecznie opóźnić pojawienie się pierwszych widocznych oznak starzenia naszego organizmu.

Poniżej przedstawiono listę 10 produktów o najwyższym potencjale antyoksydacyjnym:

 

1. Orzechy pecan

Pochodzą z Ameryki Południowej, a  swoim wyglądem doskonale przypominają orzechy włoskie. Posiadają bardzo wysoką zawartość tłuszczy jednonienasyconych oraz stanowią prawdziwe bogactwo witaminy E, dzięki czemu ich regularne spożywanie doskonale chroni komórki organizmu przed atakiem wolnych rodników. Ponadto obniżają poziom złego cholesterolu we krwi oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie mózgu, wygląd skóry, włosów i paznokci. Nie przesadzajmy jednak z ich ilością, bowiem są bardzo kaloryczne.

2. Żurawina

Stanowi prawdziwe bogactwo witaminy C oraz flawonoidów. Bardzo skutecznie wspomaga leczenie wszelkich dolegliwości ze strony układu moczowego, działa antybakteryjnie oraz poprawia krążenie krwi i zapobiega chorobom układu sercowo – naczyniowego.

3. Karczoch

Chociaż większość z nas kojarzy go z cudownymi właściwościami odchudzającymi to jednak oprócz nich karczoch posiada także dwa bardzo cenne składniki o działaniu antyoksydacyjnym – należą do nich cynaryna oraz kwas chlorogenowy.  Dzięki nim organizm o wiele łatwiej radzi sobie z usuwaniem nagromadzonych w nim toksyn. Pomagają także obniżyć poziom złego cholesterolu oraz cukru we krwi.

4. Czerwona fasola

To doskonałe źródło antyoksydantów oraz białka pochodzenia roślinnego. Jej regularne spożywanie poprawia pamięć oraz koncentrację, a także łagodzi przykre dolegliwości towarzyszące menopauzie.

5. Pistacje

Są one nie tylko doskonałym źródłem białka, wapnia i magnezu, ale także jako jedyne orzechy zawierają luteinę i zeantaksynę, dlatego ich regularne przyjmowanie pomaga skutecznie chronić organizm przed występowaniem chorób siatkówki oraz zapobiegają zwyrodnieniom plamki żółtej oka.

6. Czarna porzeczka

Zawiera ogromne ilości witaminy C i rutyny oraz witaminy B, prowitaminy A i soli mineralnych, dzięki czemu skutecznie pomaga chronić organizm przed rakiem. Ponadto działa antybakteryjnie i odtruwająco.

7. Śliwki

Owoce te bardzo skutecznie pomagają nam chronić się przed niezwykle ciężką odmianą nowotworu jaką jest rak jelita grubego.

8. Soczewica

Oprócz tego, że jest doskonałym źródłem białka roślinnego szczególnie polecanego dla wegan oraz wegetarian to zawiera także w swoim składzie taniny – będące związkami o bardzo silnym działaniu antynowotworowym.

9. Czarne jagody 

Owoce te zapobiegają biegunkom oraz działają przeciwwirusowo i ściągająco, uszczelniają ściany naczyń krwionośnych oraz zapobiegają nowotworom krtani i przełyku, a także wykazują bardzo dużą skuteczność w leczeniu chorób oczu.

10. Czosnek

Znany powszechnie jako bardzo skuteczny oraz naturalny antybiotyk czosnek – pomaga także bardzo skutecznie zapobiegać powstawaniu oraz niszczyć już istniejące komórki nowotworowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.